Undervisere

Mød vores faste lærerstab.

Gudrun Bojesen

Gudrun Bojesen blev i 2016 “pensioneret” efter en lang imponerende uddannelse og karriere på Den Kongelige ballet. De sidste 15 år som solodanser.
Hun har danset alle de store klassiske balletter og er lidt af en Bournonville entusiast.
Hun har efter sin aktive karriere arbejder på Det Kongelige Teaters balletskole, bl.a. som hovedlærer for 3. Klasse.
Gudrun underviser flere forskellige hold og tilbyder også privatlektioner.

Fatima Cerqueira

Fatima kommer oprindeligt fra Brasilien, hvor hun havde det meste af sin aktive professionelle balletkarriere.
Hun har også været danser på National Balletten i Portugal (Companhia Nacional de Bailado) og på Pantomimeteater i Tivoli.
Efter sin dansekarriere slog hun sig ned i Danmark og har i mange år været leder af Det Kongelige Teaters Balletskole i Odense samt undervist på Oure Sport og Performance. Hun har også undervist 10 år på Statens Scenekunstskole.
Fatima er envidere  juryformand for optagelsesprøven til Det Kungliga Balettskolan i Stockholm.
Fatima er både lærer og ambassadør for Københavns Ballet Akademi, og derved med til at definere vores skole.

Julie Flygenring

Julie har gået på balletskolen, siden hun var 3 år, og har bestået alle grades fra 1-5 samt Intermediate Foundation, Intermediate, Advanced Foundation på fagligt niveau og Repertoire 2.

Sarah Marris Michaelsen

Sarah Marris Michaelsen ARAD

Sarah er en Full Life Registered Teacher af RAD og certificeret Progressing Ballet Technique lærer.

Sarah har undervist i England, Grækenland og siden 2002 i Danmark.

Hun er forhenværende leder af Ballet-Teatret’s Elevskole 2002-2023 og fra 2007-2010 var Sarah ansat som fast lærer på Det Kongelige Teaters Balletskole.

Sarah har hjertet med i dansestudie.

Hun nyder at udvikle elevernes tekniske kunnen og musikalitet, samt evne til at fortælle en historie gennem dansen.

Ela Ucler

Siden 2011 har Ela danset fast på Københavns Ballet Akademi. Ifølge Ela har balletten givet hende livsglæde, lært hende at tage ansvar og at være disciplineret, når hun giver sin danseglæde og balleterfaring videre til sine elever. Ela har bestået alle eksamener fra grade 1-4 samt Intermidate Foundation og Intermidate på fagligt niveau.

Christopher Warhuus

Christoffer er født i Aarhus og opvokset i USA. Han har danset ballet siden han var 8 år, og har haft en karriere som balletdanser på Boston Ballet II (2012-2014) og den Finske National Ballet (2014-2017), hvor han dansede adskillige soloroller i fx. Jorma Elo’s Alice i Eventyrland. I 2017 flyttede Christopher til København for at begynde på en videregående uddannelse på Danmarks Tekniske Universitet, hvor han i dag er kandidatstuderende indenfor matematik og computer science.

Christoffer er en af vores såkaldte “gæstelærere”, som i tidsbegrænsede perioder tilbyder et specialhold.

Nesa Esmailzadeh

Mit navn er Nesa og min balleterfaring startede på Københavns ballet akademi, hvor jeg i en tidlig alder fik muligheden for at undervise RAD klasser. Derudover har jeg bestået eksamener såsom bl.a. Intermidiate og Repertoire 2.
Mine år på balletskolen har altid givet mig varme og danseglæde, og jeg ser frem til at dele den med jer.

Victoria MacCormac

Victoria begyndte hendes ballettræning i 2001 ved diverse RAD skoler i England. Siden har hun bl.a. trænet på Hellerup Klassiske Balletskole v. Sanne Stahnke og Copenhagen City Ballet v. Astra Sterns. Her fik hun erfaring med Bournonville-trin og en amerikansk stil.

Victoria har undervist klassiske ballethold i alle aldre siden 2017 bl.a. ved Bech Ballet Akademi og Hellerup Klassiske Balletskole. Gennem disse stillinger har hun opsat large-scale events så som helaftensballetter, camps, og workshops for virksomheder, hvor hun har stået for kreative samt administrative opgaver. Hun er utrolig taknemmelig for alle hendes tidligere undervisere, arbejdsgivere, kollegaer og elever, og for disse erfaringer.

Victoria prioriterer en balletsal hvor der er plads til udvikling uanset ambitionsniveau, og hvor danseglæden skal være tilgængelig for alle.

Anna Alba López

Min træning begyndte da jeg var 4 år. I årene 2005-2016 studerede jeg Royal Academy of Dance og i 2013 havde jeg mit første job med Company Dance “Jove ballet de Catalunya” i Barcelona. I 2018 kom jeg til København og dansede på CCDS i 3 år og graduerede i 2021.
Det er mit ønske at give det videre jeg har lært, og selvom jeg kun er 25 år gammel, har jeg allerede 20 års erfaring med ballet på højt plan.
Jeg bor i København og lærer dansk på Studieskolen og min undervisning foregår på både engelsk og dansk.